- va putea oferi indicații precise pentru selectarea benzii de circulație la intrarea în intersecții, pasaje și ieșiri de autostradă.
- noul algoritm predictiv bazat pe inteligență artificială, capabil să ofere estimări mai precise pentru timpul de sosire la destinație.
Dacă până acum, Waze estima timpii de călătorie mai mult pe baza datelor statistice cu traficul auto observat de-a lungul timpului, noul algoritm asistat de inteligență artificială va ține cont și de informații obținute în timp real de pe dispozitivele utilizatorilor aflați în tranzit.
Noul sistem ține cont de mai multe aspecte, cum ar perioada din calendar și calitatea carosabilului, limitele de viteză, eventuale accidente raportate și congestionarea cauzată de lucrări la carosabil sau închideri ale arterelor de circulație adiacente.
Utilizatorii Waze primesc un ajutor suplimentar și din partea Google Assistant, luând forma unor mesaje de notificare care vor alerta cu privire la schimbarea condițiilor de trafic, propunând ajustarea timpului de plecare.
Nevoia de schimbare a algoritmilor Google Maps și Waze a fost expusă cât se poate de clar în această vară, când pentru rutele calculate doar pe baza istoricului de trafic eroarea timpilor de călătorie furnizați a crescut cu până la 50%, algoritmii neputând compensa pentru traficul neobișnuit de lejer din zilele de carantină. Acest lucru s-a datorat faptului că aplicația acorda prioritate modelelor de trafic din ultimele 2-4 săptămâni, neavând capacitate de adaptare la situații excepționale care afectează la scară largă traficul auto.
O altă adiție Waze preluată tot din Google Maps este și Lane Guidance. Declanșată la apropierea de intersecții, pasaje sau ieșiri de autostradă, funcția oferă indicații pentru selectarea benzii de circulație potrivită pentru manevra ce urmează să fie executată.
Unele țări primesc și funcții adresate navetiștilor, ajutând șoferii și călătorii să se găsească mai ușor cu ajutorul Waze, eventual, confirmând în avans prețul călătoriei.
Nevoia de schimbare a algoritmilor Google Maps și Waze a fost expusă cât se poate de clar în această vară, când pentru rutele calculate doar pe baza istoricului de trafic eroarea timpilor de călătorie furnizați a crescut cu până la 50%, algoritmii neputând compensa pentru traficul neobișnuit de lejer din zilele de carantină. Acest lucru s-a datorat faptului că aplicația acorda prioritate modelelor de trafic din ultimele 2-4 săptămâni, neavând capacitate de adaptare la situații excepționale care afectează la scară largă traficul auto.
O altă adiție Waze preluată tot din Google Maps este și Lane Guidance. Declanșată la apropierea de intersecții, pasaje sau ieșiri de autostradă, funcția oferă indicații pentru selectarea benzii de circulație potrivită pentru manevra ce urmează să fie executată.
Unele țări primesc și funcții adresate navetiștilor, ajutând șoferii și călătorii să se găsească mai ușor cu ajutorul Waze, eventual, confirmând în avans prețul călătoriei.
PS. Achiziționat de Google în anul 2013 cu 1,1 miliarde de dolari, Waze raportează în prezent scăteri atât a numărului de utilizatori activi lunar, dar și a numărului de utilizatori care utilizează efectiv aplicația. Cei care încă folosesc Waze parcurg și ei tot mai puțin kilometri, ceea ce constituie un semnal de alarmă atât pentru Waze, dar și economia globală la modul general.
Sursa: Go4it
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu